hit counter

skodeng
Silakan masuk.

Yeah, inilah aku. Sedikit coretan dari lubuk hati ini.

Daisypath Anniversary tickers

Tuesday, March 8, 2011

♥ Ketam Annoying.

Hmm.. First of all, kebanyakkan orang yang kenal aku tak tahu aku tak suka orang lain bercakap tentang keburukkan aku. Kelemahan takpe, asal jangan keburukkan. Aku paling tak suka apabila si anon ni suka jer nak cerita tentang keburukkan orang lain. Even bukan keburukkan aku, aku masih sakit hati bila terbaca atau terdengar someone bercakap yang buruk-buruk tentang orang lain atau tentang diri aku sendiri.



Keburukkan yang aku maksudkan adalah seperti perempuan yang tidak berhijab, perempuan yang bersosial lebih, perempuan yang mulutnya suka mencarut, dan sebagainya lah.



Aku pernah lah kena tegur dengan kawan aku sendiri. "Eh Lya, kau pakailah tudung. Berdosa lah buka aurat macam ni. Aku sebagai kawan cuma nak nasihat jer, taknak la kau masuk neraka." What the?? Aku serius tak marah kalau ustazah yang pakai hijab labuh-labuh dan sempurna tutup auratnya yang tegur aku macam ni, tapi bila kawan aku tu yang belom tentu sempurna dirinya takyah lah berangan nak cakap camtu, konon bagus.



Ya, memang dia pakai tudung. Tapi kan, setakat pakai tudung shawl tu (alah tudung panjang yang lilit-lilit tu) nampak dada, nampak lengan, pun dikira berdosa jugak. Baju taknak kalah, pakai jeans ketat dan baju ketat. Jadi, aku tak nampak dimana sempurnanya kau? Senang-senang je kau hukum aku masuk neraka sebab aku freehair, habis kau tu confirm ke masuk syurga nanti? -,- Fine lah, sebab kau baik sikit daripada aku yang freehair terus, jadi aku maafkan lah percakapan bodoh kau tu.



Sekarang aku terfikir betapa annoyingnya ketam yang nak mengajar anaknya berjalan dengan betul.




P/S ; Semua orang pernah buat salah, aku tahu kau pernah buat salah. Tapi tu dulu-dulu kan sewaktu bercintan-cintun. Biasalah darah muda. Tapi sekarang kau jangan buat seolah-olah orang lain semuanya salah, dan kau sorang saja yang betul. Tak adil la kan. Dulu kau jahil jugak even kau bertudung kau tak senonoh jugak. Aku tahu tu. So banyak-banyak kan lah muhasabbah diri sendiri dulu sebelom kau nak mengutuk orang seperti aku. Dan walaupun aku freehair, aku tak pernah keluar bergaul bebas bersama ramai lelaki. Aku tak hangout pun dengan kaum jantan ni selain dia. Tapi kau selalu, selalu keluar pergi mana-mana dengan jantan. Berdosa jugak tu even kau bertudung. Tolong la...

2 comments: