hit counter

skodeng
Silakan masuk.

Yeah, inilah aku. Sedikit coretan dari lubuk hati ini.

Daisypath Anniversary tickers

Sunday, January 31, 2010

♥ tell me, why??

Okay, sekarang aku betul-betul down. Apa pula salah aku? Kenapa aku yang dipersalah? Kenapa aku pula yang menjadi mangsa? Dah la dia message tu dengan somebody else, then tiba-tiba saja nak marah aku. Okay, now please TELL ME WHY? Patut lah golongan melayu kita selalu gagal untuk maju ke depan, rupa-rupanya suka main serkap jarang. Okay, aku bagi contoh, begini ; aku bagi perumpaan si A ini ber'SMS dengan si B pasal si C. Walhal si C ada bersama si A. Buat apa yang susah-susah si A ini bertanya si B pasal si C..? Bukankah lebih muda bertanya terus kepada si C ? Bila si A tersalah faham apa yang si B cakap, tiba-tiba si C yang dipersalahkan? Kinda weird kan? Tak pasal-pasal jadi mangsa keadaan. Yang lebih sadis, si A cakap si C ini penipu? WTF... WTH?


Si A cakap si C memang patut diperlakukan sebegitu. Inferens? Kerana si C pernah melakukan kesalahan dalam perhubungan. Okay, admit it. Memang betul salah si C, tapi setelah berkali-kali si A menggunakan alasan itu sebagai penyebab si A boleh memaki hamun si C, itu MELAMPAU.
Walhal si C sudah berkali-kali, beribu-ribu kali memohon keampunan dari si A. Then, si C tidak langsung mengulangi kesalahannya itu. Boleh dikatakan keadaan amat terkawal. But why stills hubungan tak bahagia? Inferens? Kerana si A suka mengungkit kesalahan si C sampai mencetuskan perang. Konon dia lah yang sempurna, tak buat salah langsung. Wtf.. wtf..


Sepatutnya dalam perhubungan yang boleh dianggap matang, tak perlulah nak diungkit-ungkit kesalahan kedua-dua pihak selagi pasangan tersebut tidak mengulangi kesalahan lampau. Anggap lah itu satu kemajuan dalam perhubungan setelah dapat pelajari daripada kesalahan lampau. Kan bagus begitu? Macam lah diri sendiri tak pernah membuat kesalahan, walhal hari-hari kita membuat kesalahan. Cubalah terima pasangan dengan seadanya. Jangan bila dah tak ada baru sibuk nak merindu.


Dari diri ku yang hina~ Lya

No comments:

Post a Comment