hit counter

skodeng
Silakan masuk.

Yeah, inilah aku. Sedikit coretan dari lubuk hati ini.

Daisypath Anniversary tickers

Wednesday, December 15, 2010

♥ Ok baiklah.



Hmmm... Dah lama tak terluka seteruk ini. Ini bukan masalah cinta cintun ye. Ini antara aku dan dia, dia yang aku sayang, dia yang aku kasih (perempuan, tapi bukan lessy). Tak sangka boleh jadi macam ni, unexpected.


Ni lah masalahnya bila berlaku hubungan tiga segi. Eshhh takde lah sampai tahap tiga segi sebab kalau berkawan memang takde hadnya as pepatah pun ada berbunyi kawan biar beribu bercinta biar satu. Mungkin jenis aku yang memang jenis tak boleh nak share kasih sayang dengan siapa-siapa, mentang-mentang anak bongsu perempuan tunggal tiba-tiba jadi gedik takleh share kasih sayang, piiiiraahhhh.


Macam ni, aku boleh terima as long as dia tak terlalu memuja dia. Faham tak dia tak terlalu memuja dia? Maksud aku, dia tak terlalu memuja bestfriend dia yang satu tu. Ye, aku faham dalam dunia ni takde siapa yang menhadkan persahabatan, malah lagi ramai lagi bagus. Aku setuju, tapi tak terlalu keterlaluan ke kalau every single day duk sebut-sebut dan memuji kehebatan bestfriend nya yang satu tu? Sebenarnya tak salah, tapi aku meluat. Sebab? Ok, ni aku list kan sebab-sebab kenapa aku meluat dengan setiap statement dia terhadap bestfriend dia.

( W = stand for dia )


1) Sebelum ni W ada ramai bestfriend selain aku. But why I never get hurt before?

2) W cakap bestfriend dia yang satu tu selalu ada untuk dia. Yelah, untuk satu tahun ni dia yang selalu ada dengan awak, tapi pernah ke awak fikir siapa yang ada untuk awak bertahun-tahun dahulu. Even bukan saya, tapi awak berhak layan dia seperti awak layan bestfriend awak yang satu tu.

3) W cakap bestfriend dia dan dia saling mengisi kekosongan yang ada, untuk satu tahun ini yes memang dia yang terbaik untuk awak, tapi sebelum kehadiran dia kami dah buat awak tersenyum by all the time. Kenapa tak dapat pun panggilan adik/kakak daripada awak?

4) W cakap bestfriend dia yang satu tu selalu ambil awak dan ajak keluar. Awak ingat tak sebelum dia ada kami yang selalu heret awak keluar even bukan selalu sangat pun sebab masing-masing busy kerja/sekolah. Malam awak pulak tak boleh keluar, so tak patut awak cakap "hakikatnya,pada mula relation aku dengan dia, aku dengan dia memang xserapat sekarang. rapat xrapat coz kami saling mengisi ruang kekosongan yang ada. yes.. ruang kekosongan yang ada. dia sunyi coz xde mber dekat rumah dia untuk keluar,aku lak? masa tu tengah krisis dunia, problem dengan L.so, kebetulan pulak dia ada dengan aku, mana kaw? kaw sibuk dengan kerja kaw kan?"

5) W cakap, a best friend is someone that won't judge you just because you feel or think differently or been through something they hadn't. Ye, dia tak pernah nak judge awak, tapi saya selalu kan. Actually saya bukan judge awak, saya tak cakap pun awak jahat etc. Saya cuma cakap "ohh kasih sayang kakak awak awak selalu nampak kan? kasih sayang saya terhadap awak awak buat bodoh je." Itu judge ke awak?



Ok cukup lah. Saya dah tak nak gaduh-gaduh dengan awak. Awak punya suka lah nak puji-puji kakak awak dalam setiap status awak dekat facebook, tapi awak jangan lah nak rasa hati bila saya tak comment awak punya status sebab nama kakak awak je yang banyak, malu lah saya nak comment dekat status untuk orang lain.


Kakak awak tu baik, saya tak nafikan itu. Tapi, BAIK DARAH SETAHUN SAMADENGAN BAIK SETAHUN. BAIK DARAB 4 TAHUN SAMADENGAN BAIK 4TAHUN. BAIK DARAB 11TAHUN SAMADENGAN BAIK 11 TAHUN. Tak sama pun awak, jauh bezanya. Jadi lepas ni jangan lah cakap dia sayang awak sama macam saya sayang awak sebab sebenarnya sangat-sangat berbeza. Cuma saya tak pandai lah nak ambil hati awak. Tak pandai lah nak lovely-lovely dekat awak. Sorry ye...


Akhir kata, ye saya mengaku saya yang salah sebab terlalu jealous dengan persahabatan awak dan dia. Saya mengaku perangai saya buruk sebab tak suka tengok awak puji-puji dia. Tapi saya rasa saya much much more better luah begini daripada saya menyimpan dendam terhadap awak. Saya sayang awak, dan saya tak nak saya sendiri yang lukakan awak. Hopefully awak bahagia selama-lamanya dengan bestfriend awak ;)

No comments:

Post a Comment