hit counter

skodeng
Silakan masuk.

Yeah, inilah aku. Sedikit coretan dari lubuk hati ini.

Daisypath Anniversary tickers

Wednesday, July 21, 2010

♥ Apa itu CINTA ?



Sekadar gambar hiasan.


Dulu aku memang suka baca buku. Tapi bukan buku teks sekolah, cuma suka buku majalah, komik, dan sebagainya. teehee... Mengaku pun diri sendiri pemalas. Majalah yang selalu emak aku beli dulu salah satu nya MASTIKA. Tak, bukan emak aku yang suka mistik-mistik tapi aku yang suka. Hehe.. Mastika memang banyak lah kat rumah aku dulu. Aku pulak memang suka baca berulang-ulang kali. Empat lima enam kali baca pun tak puas tak jemu. Tu dulu lah... Sekarang dah bertambah-tambah tahap kemalasan aku ni. Anak sapaaaaaa lah ni, teheeee




Dalam Mastika banyak ruangan-ruangan yang bertopikkan kesedaran. Macam-macam lah. Insaf apabila derhaka dengan emak lah, sayu bila tengok kasih-sayang antara binatang lah, macam-macam lah. Tapi yang paling aku ingat cerita kisah sepasang kekasih.... Aisehh.. Belom start cerita dah sayu T_T



Alkisahnya di sebuah perkampungan, terdapat seorang gadis buta. Disebabkan kekurangannya itu, kesemua penduduk kampung membencinya, kecuali kekasih hati si gadis buta itu. Berkali-kali si gadis buta dilamar oleh kekasihnya, tetapi si gadis buta itu memberikan alasan yang sama "Saya akan berkahwin dengan awak hanya jika saya dapat melihat."

Lalu pada suatu hari, si gadis telah didermakan sepasang mata untuk melihat. Si gadis berasa sangat gembira dan ingin segera bertemu kekasihnya. Tetapi, si gadis terkejut apabila mendapat tahu kekasihnya itu juga buta. Maka, kekasihnya berkata " Sudikah awak mengahwini saya sekarang?" Si gadis sangat terkejut dan segera menolak lamaran kekasihnya. Kekasihnya senyum lalu mengorak langkah untuk pergi sambil berkata "TOLONG JAGA MATA SAYA BAIK-BAIK, TERIMA KASIH."







Kesimpulannya?

Hanya orang yang faham makna apa itu cinta akan menghargai cinta

No comments:

Post a Comment