hit counter

skodeng
Silakan masuk.

Yeah, inilah aku. Sedikit coretan dari lubuk hati ini.

Daisypath Anniversary tickers

Sunday, January 24, 2010

♥ sebuah kemaafan


Baru sahaja cahaya 2010 nak menyinari hidup aku, tiba-tiba terdetik sekelumit perasaan benci terhadap seorang makhluk Allah ni. Ya, benci! Walhal aku sudah berazam untuk menerima kritikan yang tidak bermoral itu dengan penuh profesional. Aduh... Terasa mahu saja aku carik-carikkan hati dia. Sabar... Sabar...

Sedang aku menitip perasaan dalam diari kesayangan aku tu, mother i datang. She said " young lady, you perlu semaikan perasaan kasihan dan kasih sayang dalam hati you. As you know, kita tak patut membenci sesama makhluk Allah lebih-lebih lagi dengan 'dia'. Belajar lah untuk memberi sebuah kemaafan yang ikhlas dan buang segala hasad dengki serta jangan ada sedikit pun perasaan benci. Dia juga makhluk Allah, tak lekang dari membuat kesalahan."

Hmm, yes you right mom. Aku terlalu mudah berputus asa. Aku fikir aku sorang saja yang mempunyai masalah. Penting diri betul aku.


Kalau macam tu, takpe lah miki.. Saya dah tak marah dah pasal awak curi drummet saya semalam. Lagipun saya dah dapat wing, lagi best. Sorry ye saya marah awak semalam miki, sampai awak merajuk tak balik rumah pagi tadi.



*teramat sayang kepada pencuri drummet ini


end.

No comments:

Post a Comment