hit counter

skodeng
Silakan masuk.

Yeah, inilah aku. Sedikit coretan dari lubuk hati ini.

Daisypath Anniversary tickers

Tuesday, December 15, 2009

♥ duhai LELAKi

Duhai lelaki,
aku diciptakan dari tulang rusukmu
pelengkap bagi kekuranganmu
bukan dari alas kaki untuk kau pijak-pijak

aku dihiasi dengan pelbagai emosi
bukan sebagai lambang kelemahan atau kebodohan yang kau sangkakan
tetapi untuk menghidupkan dunia yang kaku dan tidak berperasaan

ALLAH menciptakan daku mampu melihat
perkara2 kecil dan enteng bagimu
sedangkan engkau diciptakan mampu melihat
perkara2 besar dan bermanfaat
kerana apa?
kerana kita diciptakan untuk saling melengkapi
dan saling memerlukan

engkau dikurniakan amanah
menakhodai sebuah bahtera bernama rumah tangga
bukan untuk menakluki seluruh anggotanya
tetapi untuk memimpin pelayaran menuju ke destinasi abadi

kutahu kau bukanlah suami sehebat Muhammad (saw)
namun, janganlah engkau mendambakan daku isteri seperti Khadijah
kerana kita punya banyak kekurangan dan kelemahan
maka terimalah daku seadanya dan bimbinglah daku seperlunya

kerana itu aku sentiasa berdoa kepadaNYA:

"Ya ALLAH,
jadikanlah kekurangan dan kelemahan kami pengikat kasih sayang antara kami
bukan menjarakkan lagi hubungan antara kami
dan jadikanlah kelebihan kami suatu rahmat
tanda kasih sayangMU"


p/s; bimbing la aku wahai suami...

No comments:

Post a Comment