hit counter

skodeng
Silakan masuk.

Yeah, inilah aku. Sedikit coretan dari lubuk hati ini.

Daisypath Anniversary tickers

Friday, August 13, 2010

♥ Sedarlah diri sikit!

Bila seseorang manusia yang dulu nya kuat mencarut tiba-tiba bertukar menjadi sopan santun - masyarakat akan kata "Ciss berlagak baik, sedarlah diri sikit!


Bila seseorang perempuan yang dulu nya berpakaian rugged tiba-tiba menutup aurat berbaju kurung - masyarakat akan kata "Ciss berlagak baik, sedarlah diri sikit!"


Bila seseorang perempuan freehair tiba-tiba bertudung - masyarakat akan kata "Ciss berlagak baik, sedarlah diri sikit!"


Bila seseorang manusia yang dulunya bersosial tiba-tiba menasihati manusia lain ke arah kebaikan - masyarakat akan kata "Ciss berlagak baik, sedarlah diri sikit!"


Bila seseorang manusia yang dulunya sering mengabaikan solat lima waktu tiba-tiba berjaya mengerjakannya - masyarakat akan kata "Ciss berlagak baik, sedarlah diri sikit!"



Very pethatic! Salah ke kalau seseorang tu berubah ke arah kebaikan? Salah ke? Kenapa masyarakat suka memandang serong. Eleh, macam lah dia tak pernah buat salah. Setiap manusia pernah buat kesalahan, takde sorang pun yang sempurna segala-galanya. Pasti ada kelemahan. Kenapa mesti menghina orang yang ingin melakukan kebaikan? Kenapa nak melenting bila dapat nasihat ke arah kebaikan? Walaupun orang yang menasihati tu takdelah baik sangat, tapi sekurang-kurangnya dia sedar apa yang dia buat selama ni salah. Kenapa mesti nak ungkit semua kesalahan dia semata-mata bengang sebab dinasihatkan? Taknak ikut sudah lah, sekurang-kurangnya tugas dia sebagai umat Islam dah selesai.



Eh lupa lah, aku kan jahat, mana boleh nasihat kau kan? Aku kan tak pakai tudung. Aku kan suka pakai jeans dengan t'shirt je, tak pakai baju kurung pun. Aku kan tak alim. Aku tak pergi masjid pun. Aku tak menderma pun. Aku kan suka pakai seluar pendek, tak pakai jubah pun. Aku kan jahil. So, aku tak boleh nasihat siapa-siapa lah kan? Okay fine. Tapi tak bermakna aku tak boleh berubah. Shit lah!



Ehhhhh... tolong lah! Siapa-siapa yang rasa baik hati nak nasihat siapa-siapa tu, pastikan diri sendiri menutup aurat, sembahyang cukup-cukup, pakai jubah labuh-labuh, pakai jilbab sampai ke lutut, mengaji siang malam dan sebagainya. Kalau tak orang akan cakap "CISS BERLAGAK BAIK, SEDARLAH DIRI SIKIT!"



WTF.WTF.WTF

No comments:

Post a Comment