hit counter

skodeng
Silakan masuk.

Yeah, inilah aku. Sedikit coretan dari lubuk hati ini.

Daisypath Anniversary tickers

Saturday, August 21, 2010

♥ Manusia pengkhianat/betrayer

Dekat sini, boleh dikatakan aku amat benci manusia pengkhianat. Teramat-amat benci. Kalau boleh, dalam hidup aku tak nak jumpa tak nak kawan tak nak kenal langsung dengan si pengkhianat ini. Bukan aku sekadar bercakap entah dari mana lobangnya, tapi seriuosly, manusia pengkhianat ni spesis yang sangat jahat dan memang dah agak lama menyusahkan aku dan seluruh keluarga aku. SHIT.


Benci. Bagi aku hina sangat manusia camni. Sanggup memperdayakan manusia lain demi kepentingan sendiri. Mangsa khianat tu bukan main menanggung seksa, tapi si laknat pengkhianat ni bukan main lagi enjoy dan boleh tersenyum walaupun dalam tak sedar dah menyusahkan orang lain. Jahat. Ini namanya PENTING DIRI/SELFISH. Entah apa dalam kepala hotak dia sampai sanggup tipu orang lain. SIAL.


Walaupun sekarang ni bulan Ramadhan, bulan suci yang sepatutnya bulan untuk menyucikan diri, tidak langsung memberi aku sedikit perasaan sabar dalam lubuk hati aku. Malah, perasaan marah semakin membuak-buak. Bayangkan lah, betapa kejamnya si laknat pengkhianat ini. Walaupun berdekad sudah berlalu, api kemarahan aku tak pernah padam, malah wajah nya sentiasa diingati. Kepada SI LAKNAT PENGKHIANAT : You better watch out ok!


Tak sudah dengan itu, hari ini aku terbau-bau unsur khianat. Orang terdekat mungkin. Orang yang disayangi mungkin. Nasihat aku, sudah-sudah lah hidup dalam duniawi rekaan sendiri. Sekarang, negara ada undang-undang, ada pemimpin bijaksana, ada polis, ada CSI, NCIS, dan macam-macam lagi. Tak payah lah nak buat ikut suka hati macam dunia ni bapak dia yang punya. Prihatin lah sikit, jangan berhati binatang. Malah binatang pun lebih tinggi dari si pengkhianat. Bagi aku lah.


BOLEH BLAH LA WAHAI SI LAKNAT PENGKHIANAT. HIDUP DALAM KEADAAN BERDOSA TAK BERKAT LANGSUNG. HIDUP ATAS KEMEWAHAN ORANG LAIN TU MEMANG BEST, TAPI INGAT WAKTU DI AKHIRAT KELAK. SESUNGGUHNYA ALLAH SWT BERSAMA DENGAN ORANG TERANIAYA.


And you MR.R, dont you ever think you gonna be safe. What you give you get back.

No comments:

Post a Comment