hit counter

skodeng
Silakan masuk.

Yeah, inilah aku. Sedikit coretan dari lubuk hati ini.

Daisypath Anniversary tickers

Saturday, July 10, 2010

♥ Dun make my blood go upstair! HAhA

Pernah tak anda diperlakukan seperti tunggul yang tidak mempunyai perasaan akibat demi kepentingan orang lain? Aku pernah. Dan memang terlalu bangang untuk aku lalui. Bagi aku memang bangang sebab masih wujud manusia yang penting diri sendiri? Walaupun pepatah mengatakan "customer is always right" bagi aku hotak kau. Ape kes aku pulak rasa diri aku bangang diperlakukan sebangang sedemikian.


Ini tentang customer aku. Dia cakap nak datang office untuk buat tempahan t'shirt untuk orang mengandung. Macam biasa, aku alu-alukan kedatangannya. Pukul 4.40 petang, kedai aku tutup sharp 5.00 petang and macam biasa aku dah inform awal-awal dekat semua customer aku untuk make sure dorang datang BEFORE/SEBELUM 5.00 petang. She said "okay."


Pukul 4.58 petang...


Aku call lagi, tanya bila nak datang sebab aku nak tutup kedai. Kalau tak sempat bincang esok jelah. Aku kalau bab suruh tunggu customer memang aku hangin satu badan. Lagi-lagi kalau jenis yang janji lain datangnya lain. Pantang aku dengan manusia macam ni, ingat aku takde kerja lain ke nak tunggu macam tunggul kayu.


Okay, dia tak datang lagi. Sabar dan tunggu...


Pukul 5.20 petang.

Baru terhegeh-hegeh datang bawak sample baju dua tiga beg. Okay, takpe. Please come in and have a sit.
Baru nak bincang, datang seorang budak lebih kurang umur 6 atau 7 tahun, jerit-jerit dekat meja discussion kitorang. Jerit-jerit, bawak toys dia letak atas meja banyak-banyak sambil ajak emak dia main. Yang buat aku rasa nak lempang apabila emak dia cakap dengan nada paling cool tanpa alih toys anak dia "Syamil main sorang-sorang k." Anak dia dah jerit-jerit macam kena histeria dia boleh buat dek je. Aku dah rasa nak lempang muka anak dia dengan emak dia sekali. Geram gila aku. Macam mana nak bincang kalau anak duk jerit-jerit berlari ke hulur ke hilir bawak toys. Kalau bawak sorang takpe lagi, ni 3 orang! Tak ke bangang gila?!


Aku dah serabut gila dengan budak-budak ni sekali dengan emak dia sekali. Tak marah langsung anak dia lari-lari jerit-jerit tarik tu tarik ni. Serius, kalau anak aku dah lama aku bagi penampar jepun kat dahi. Next time nak datang bincang pasal kerja jangan bawak anak-anak dan tolong datang tepat pada masanya.


Lepas ni aku nak tampal dekat pintu office aku "CHILDRENS ARE NOT ALLOWED!" dan aku akan OFF-DUTY sharp 5.00. Takde makna aku nak tunggu lagi customer haprak. Tolong consider ye kakak-kakak dan makcik-makcik.

No comments:

Post a Comment