hit counter

skodeng
Silakan masuk.

Yeah, inilah aku. Sedikit coretan dari lubuk hati ini.

Daisypath Anniversary tickers

Sunday, May 16, 2010

♥ AKU TAK BERSALAH.... :'(

Mesti paham kan bila tajuk entri dicapslockkan? Maknanya menaip dengan bersungguh-sungguh penuh keyakinan dan dengan tekad murni dalam hati AKU TAK BERSALAH. Ya, aku telah disalahtafsirkan bagi sesetengah pihak yang rasa diri sendiri takde dosa tak pernah buat salah. Aku tak suka, tak suka diputarbelitkan sebegini. Memang, aku pernah buat salah tapi tak bermakna 24 jam sehari darab seminggu darab 52 kali dalam setahun aku sentiasa buat salah! Contoh, kalau kau kira 5 tambah dengan 3 jadi 9 dan kau telah diberitahu bahawa jawapan kau salah, takkan lah kau bodoh sangat nak buat jawapan tu berkali-kali? Mesti kau berusaha kira sampai dapat jawapan yang tepat, ada ke manusia sebodoh tu yang asyik nak ulang kesalahan yang sama? IDIOT. Dan, takkan lah setiap manusia tak pernah buat salah? First buat salah, mesti dapat pengajaran dan dijadikan pengalaman. Tak bermakna bila kau dah buat salah sekali seumur hidup kau berdosa! Dan, manusia mana yang rasa tak pernah buat salah tolong dan tolong muhasabbah diri banyak-banyak. Aku dah naik meluat dengan manusia yang tak pernah nak perbaiki diri sendiri tapi sibuk nak tunding jari salahkan orang lain. Apa kau tu baik sangat ke?! Maaf.



Okay, kalau kau cakap diri kau tu baik sangat sampai takde salah silap satu pun, cuba kau duduk diam-diam tak payah nak menjuih mulut mengata orang yang serba kekurangan dan asyik buat salah macam aku ni. Ya, aku tahu aku dah buat salah dan aku tak pernah terfikir nak ulang salah aku tu tapi apsal kau busybody je nak ungkit dosa aku. Kau tu siapa?! Maaf again.



Kau tu dah sempurna sangat ke sampai bercakap ikut sedap mulut kau nak tuduh siapa-siapa? Satu lagi aku hangennnn, apsal tiap kali kau buat salah tiba-tiba kau cuba nak kaitkan aku dengan kesalahan kau?! Konon aku lah penyebab kau buat salah, kau buat dosa semua sebab aku?! WTF. Temperature aku dah naik gila nih. Nah la lagu untuk kau kau dan kau yang tak pernah serik menuding jari dekat manusia sehina aku. Yeah, aku tahu kau hebat, tahniah la untuk kau sebab tak pernah buat dosa.





AKU TAK BERSALAH (!)


Sepanjang percintaan penuh cabaran
Dugaan kutempuhi redha
Tetapi terpaksa cinta
Berakhir di sini

Telah berulang kali sengaja kau ulangi
Kesilapan sama serupa
Setia di depan mata
Curang di baliknya

Memang benar tanpa kusedari
Dalam diam hatiku pedih
Lantaran sikapmu melukakan
Mengguris hati dan perasaan
Rupa-rupanya kasih sayang darimu
Dusta semata

Seandainya detik dan waktu
Dapat kuputar kembali
Ingin sekali lagi rasanya
Untuk ku jatuh cinta semula
Namun yang pasti bukan dengan mu
Yang penuh palsu

(korus)
Bukan sengaja aku menyakiti
Dirimu yang tak mungkin memahami
Erti kejujuran sebenar di dalam bercinta
Janganlah pula aku disalahkan
Kiranya kau diburu kekesalan
Tangis di akhirnya
tak bermaknaĆ¢?¦.

Sepanjang percintaan penuh cabaran
Dugaan kutempuhi redha
Terpaksa ku biar cinta
Berakhir di sini






Cuba untuk sejukkan keadaan, sila pakai bedak sejuk sekarang. Tapi ni pakai masker, bila tanggal terasa kulit putih suci mulus tulus gebus dan sebagainya. Bagus untuk kulit sebab bila kita basuh nanti sel-sel kulit mati akan tertanggal sekali, jadi kulit kita akan lebih sihat sejahtera. Kepada yang sebelah kanan, sila kesali I letak gambar you sebegini. HAHAHA (gelak syaiton)








AMARAN : Siapa makan cili sos, dia lah rasa pedasnya. Kecuali kalau makan dengan sotong/udang celup tepung, jelas terasa sedapnya. (eh, terpromote mi sedap).

2 comments:

  1. suma orang buat salah, dan akan memperbaiki supaya menjadi lebih baik :)

    aip sweet masker gurl n boy. teheeeee

    ReplyDelete
  2. yess. setujuuuuu! tapi tang sweet tuuu adehh, sweet ke? :P

    ReplyDelete